Op 14 december waren we te gast bij Peter van Tilburg, directeur bij Van Tilburg Mode & Sport. Het familiebedrijf met 435 medewerkers staat voor ‘Brabantse gastvrijheid’. Hij lichtte een tipje van de sluier over het succes van de modezaak. Een persoonlijke gesprek over actuele ontwikkelingen in de retail, integratie van fysieke retail en e-commerce.
Missie
Van Tilburg Mode & Sport staat voor een servicegerichte, toonaangevende retailorganisatie op het gebied van mode, schoenen en sport. Peter benadrukt dat de klantgerichtheid en de persoonlijke aandacht hoog in het vaandel staan, zowel voor de klanten als voor het personeel. “Ik ben enorm trots dat wij in 2010 de vakjuryprijs voor beste zelfstandige winkel van Nederland hebben ontvangen” zegt Peter enthousiast.
Klanten
De winkel trekt jaarlijks ongeveer 750.000 klanten. De klanten komen vanuit het hele land en velen maken er een gezellig dagje uit van. Terwijl de klanten genieten van een lekkere lunch met een gratis kop koffie, wordt de kleding in het eigen atelier gratis vermaakt. Peter: “Deze unieke vermaakservice wordt erg gewaardeerd” en benadrukt dat het erg belangrijk is om onderscheidend te zijn t.o.v. de concurrentie.
Ontwikkelingen
Met 900 merken heeft Van Tilburg in de winkel een breed assortiment, maar het koopgedrag van de klant verandert. Om in te spelen op nieuwe markttrends die een steeds grotere rol innemen, is er onder andere een webshop opgestart waar online 24/7 gewinkeld kan worden. Peter geeft aan dat soms forse investeringen nodig zijn om met de tijd mee te gaan voor een succesvolle toekomst.
Als laatste geeft Peter nog de tip: “Als je ergens aan begint doe het dan goed en anders niet.”
We bedanken Peter voor het hartelijke ontvangst en de aanwezigen voor de actieve deelname.