


Niet veel ondernemers vinden het leuk: acquisitie. Werven van klanten en opdrachten binnenhalen bij bestaande opdrachtgevers. Vandaar dat we afgelopen woensdag een kennisontbijt organiseerden rondom dit thema.
Hoe kunnen we de drempel voor acquireren lager maken? ’t Is een beetje een open deur intrappen, maar iedereen was het er unaniem over eens. Veel netwerken helpt enorm om je klantenkring uit te breiden. Het is fijn om face to face spreken.
Juiste contacten opvolgen en onderhouden. Leren van netwerkers. Luisteren en kijken naar wat de ander nodig heeft. Eventueel doorverwijzen naar een andere professionals. Niet pushen, wel contact onderhouden.
Eerlijkheid boven alles
Daarnaast kwam het belang van eerlijkheid ter sprake. Je komt het snelst bij organisaties binnen als je eerlijk vertelt wie je bent, wat je doet. Je eigen verhaal vertelt – ook op social media. Bovendien sta je het meest in je kracht als je doet waar je gelukkig van wordt. Je ogen gaan dan helemaal twinkelen en dat merken klanten gelijk!
Denk tenslotte vanuit de klant. Vraag aan bestaande waarom ze voor jou kiezen. Interview of visualiseer de doelgroep. Kijk wie je website bekijkt.