Hoe gebruik je social media zakelijk? Dat was het thema van Bites & Business.

Hoe gebruik je social media zakelijk? Dat was het thema van Bites & Business.

Voor en door ondernemers

Elke ondernemer gebruik social media, maar hoe zet je het bedrijfsmatig in? Annemieke Wehberg van Wehberg Communicatie heeft er haar beroep van gemaakt. Daarom helpt deze social media expert andere ondernemers hiermee. Tijdens Bites & Business op vrijdag 15 juli gaf ze nuttige tips.

Vragen, vragen en nog meer vragen
Je kunt in deze tijd niet meer om social media heen, of het nu zakelijk of privé is. LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest… Maar tijdens de presentatie van Annemieke bleek ook dat er veel vragen zijn over hoe je het als ondernemer in kunt of moet zetten. Continu gingen er vingers uit het publiek omhoog. Hoe vaak moet je iets posten? Welke platformen zijn het meest geschikt? Is adverteren op Facebook interessant? Wehberg gaf geduldig antwoord.

Ambassadeurs
Als rode draad in haar verhaal kwam terug dat je social media in moet zetten op een manier die bij je past. Annemieke: “Sommige experts beweren dat je drie tot vijf facebookberichten per dag moet posten. Daar geloof ik absoluut niet in. Je kunt daar geen getal op plakken.” Het is volgens haar vooral belangrijk om een groep ambassadeurs te hebben: enthousiaste mensen die jouw berichten op social media delen of die iets positiefs over je zeggen. Daarvoor is het verstandig om datzelfde ook voor anderen te doen. Wees dus niet voorzichtig in het liken, delen of retweeten van leuke berichten.

Facebook advertising
Wehberg gaf meer tips. Over adverteren via Facebook zei ze: “Begin met kleine bedragen om het te testen. Kijk daarnaast goed naar alle mogelijkheden die Facebook biedt. Er kan veel meer dan alleen de standaardopties.” Ook gaf ze aan dat je voorzichtig moet zijn met harde verkoop via social media. “Een ongeschreven regel is dat dit niet meer dan ongeveer twintig procent van je inhoud mag zijn.”

Maar de belangrijkste tip bewaarde ze tot het eind. “Have fun! Social media moet leuk blijven. Het mag nooit een ‘moetje’ worden, want dat merk je meteen. In dat geval kun je er beter mee stoppen.”

Bekijk de foto’s terug op de Facebook pagina.

Voel je thuis

Je bent altijd welkom in onze huiskamer

Of je nu lid bent of niet; in onze huiskamer is  iedereen welkom. Om te sparren, voor een praatje of om te netwerken met andere ondernemers. En natuurlijk mag je altijd aansluiten bij onze events.

Kom er ook bij!

Onze partners

Starters Succes Oss Bernheze is mede mogelijk gemaakt door:

Starters Succes Oss Bernheze Partner Gemeente Bernheze Starters Succes Oss Bernheze Partner Kracht van Oss Starters Succes Oss Bernheze Partner Rabobank