


“Ondernemers zijn aanpakkers, willen vooral dóen”, weet Paul van Teeffelen. “Om te voorkomen dat je gedachten van links naar rechts vliegen, of dat je met alle winden meewaait, is nadenken over je verkoopstrategie noodzakelijk”, zegt hij. Als coach bij Starters Succes Oss Bernheze helpt hij ze daarbij.
De negen coaches van Starters Succes zijn thuis in alle aspecten van het ondernemerschap én kunnen op eigen terrein de diepte in. Voor iedere vraag is er hulp. Van Teeffelen put uit de methode ‘Strategie met ballen’ om starters te helpen met hun ondernemingsstrategie, in het bijzonder de verkoopstrategie. Dit is tevens zijn terrein als zelfstandig ondernemer, adviseur en coach bij Spoor.P.
Verwacht een pragmatische aanpak. Hoe bereik ik klanten? Welke netwerken zijn voor mij interessant? Zeker vragen voor Van Teeffelen, maar er gaat iets aan vooraf: een strategische kapstok: “Je kunt je verkoop pas écht verbeteren als je weet wat je te bieden hebt, wie jouw potentiële afnemers zijn en wat de waarde van je product of dienst voor de klant is.”
Aan de hand van die kapstok kun je gericht handelen. Bijvoorbeeld: “Hoe kom je boven het maaiveld uit als je tassen verkoopt? Overal kun je tassen kopen. Anders wordt het als je je tas ziet als sieraad of als accessoire bij je outfit, in plaats van als functioneel product. Daar horen andere afzetkanalen bij. Ook de gebruikte materialen kunnen een andere waarde toekennen aan een tas. Zo kijken we samen anders naar een product.”
Ben je korter dan vijf jaar ondernemer? Starters Succes helpt. www.starterssucces.nl